Grup de supervizare Psihologie Clinica
Supervizarea clinică este o componentă care protejează beneficiarii serviciilor de psihologie, îmbunătățirea cunoștințele și abilitățile practicienilor din domeniul psihologiei clinice, asigurând servicii sigure și eficiente.
Modelul cel mai eficient în procesul de supervizare este "Triunghiul pregătirii clinice", elaborat de Kennedy, 2012.
Acesta subliniază patru domenii cheie de învățare pentru noii profesioniști în domeniul psihologiei clinice și consilierii:
✅ - abilități clinice și orientare teoretică,
✅ - identitate profesională,
✅ - eficacitate administrativă
✅ - conștientizare de sine și dezvoltare personală.
În acest model, alianța de lucru este un proces care propune o buna colaborare și stabilirea unor obiective comune.
Într-o primă etapă supervizatul, învață acest tip colaborare în relație cu supervizorul, ulterior transpune în relația cu pacientul/ clientul.
În domeniul psihologiei clinice este important să stabilim obiectivele intervenției clinice sau a procesului de evaluare.
De exemplu, fiecare evaluare și intervenție clinica are un obiectiv, pe care îl stabilim în prima discuție cu pacientul/ clientul, indiferent de ce tip de intervenție terapeutică, activitate, instrumente folosite sau sarcini solicitate.
Folosesc acest model, atât ca model de predare pentru a-i ajuta pe supervizați să-și dezvolte și să conceptualizeze practica lor, cât și ca model pentru înțelegerea și negocierea relației de supervizare.
Astfel, modelul de supervizare pe care eu îl propun, presupune să identificăm:
✅ obiectivele tale pentru supervizare,
✅să stabilim și să lucrăm la sarcini pentru îndeplinirea acestor obiective,
✅să construim și să navigăm într-o relație benefică care te va ajuta să te simți susținut în munca ta și provocat să crești.
✅Încep un grup de supervizare în psihologie clinică, înscrierile se fac continuu.
➡️Abordarea pe care am ales-o este integrativă, sesiuni individuale și sesiuni de grup.
➡️Modelul de supervizare este orientat asupra nevoilor supervizatului, supervizatul este încurajat să își caute identitatea profesională și să capete nivelul teoretic necesar.
➡️De altfel, supervizatul este sprijinit și ajutat în procesul de dezvoltare personală, proces esențial în profesia de psiholog.
➡️Etică profesională este foarte importanta în munca psihologului clinician, vom dedica timp pentru învățarea și integrarea principiilor etice.
➡️Supervizatul este ajutat sa gestioneze activitatea cabinetului, să redacteze mai multe modele de raport psihologic ( în funcție de obiectivele evaluării psihologice), este învățat să conceptualizeze cazul și să facă intervenție terapeutică de urgență.
➡️Un capitol important din procesul de supervizare este dedicat psihodiagnosticului și clarificarea conceptelor clinice.
➡️Ca un psihodiagnostician să își facă treabă bine este important să cunoască metodele, tehnicile și instrumentele psihometrice.
➡️În funcție de nevoile supervizatului putem să lucram mai mult pe anumite elemente din procesul de supervizare.
➡️CPR face o serie de recomandări specifice pentru procesul de supervizare, atașez linkul - https://lege5.ro/Gratuit/gmzdmojshe3a/normele-privind-supervizarea-profesionala-in-psihologie-din-13032019
Înscrierile se fac la ancaboalca@gmail.com sau pe WhatsApp la +40721704119
Din experiența mea, am înțeles că procesul de supervizare este foarte important, poate să fie o călătorie frumoasa sau poate să fie o călătorie dificilă.
Este important ce tip de călătorie alegi să faci, pentru că, alegerea ta îți va influența viitoarea cariera.
As vrea să te întreb, dacă tu ai parcurs un proces de supervizare și cum a fost relația ta cu supervizorul și cu grupul de supervizare? Este o întrebare de reflectare.
Sau, daca ești în situația în care îți cauți un supervizor, care ar fi nevoia ta, ce ți-ar trebui să înveți în procesul de supervizare? Este o întrebare de reflectare.
Din experiența mea, atunci când ești într-un grup de supervizare, fiecare participant este cu nivelul lui dezvoltare personală și profesională.
Acest aspect poate să schimbe dinamica grupului, în sens pozitiv sau negativ.
Atunci când vorbim despre un proces de supervizare, ne uitam cu atenție la resursele principale.
Resursele principale într-un proces de supervizare sunt:
✅Resursele cognitive și afective pe care le are supervizatul - capacitățile lui de înțelegere, învățare și aprofundare.
✅Resursele cognitive și afective ale supervizorului - supervizorul trebuie să dețină un nivel de expertiza și experiență profesională.
La nivel psiho-emotional să poată să conțină nevoile supervizatului sau grupului.
Să fie bine intenționat, să nu intre în relații de concurență cu supervizatul, să de-a dovada de înțelegere și profunzime. Să fie o persoana structurată, cu o bună cunoaștere de sine și cu capacități organizatorice.
✅Grupul ca resursă - atunci când lucram într-un grup de supervizare, fiecare membru vine cu o viziune importantă, aduce informații, concepte și opinia personală. Aceste elemente construiesc dinamica de grup și produce efect de creștere profesională și personală.
În demersul pe care l-am inițiat, acela de supervizor în psihologie clinică, am pornit de la experiența mea profesională și personală.
La nivel intuitiv, am știu că am nevoie de foarte multă experiență în domeniul psihologiei, ca mai târziu să pot să o împărtășesc și celor care sunt la început de drum.
Inscrierile se fac la ancaboalca@gmail.com si tel. 0721704119
View of life Project - este un proiect creativ si ambitios, combina elemente din psihodinamica, art-terapie, psihodiagnosticul Rorschach.
Este un proiect terapeutic si educational, dedicat celor ce vor sa parcurga procese terapeutice, celor ce vor dezvoltare personala.
Este un proiect ce se adreseaza si colegilor psihologi si psihoterapeuti.
Proiectul pune la dispozitie un instrument valoros de lucru cu clientul.
"View of life" se va desfasura pe o perioada mai lunga de timp, proiectul va propune vernisaje si workshopuri experientiale.
Va invitam sa ne insotiti in aceasta calatorie psihodinamica!
Va imbratisam cu drag, Anca Elena Boalca, psiholog clinician specialist, supervizor psihologie clinica, specialist Rorschach si metode proiective, psihoterapeut psihodinamic si Anca Ghearasamescu, art-terapeut Phronetik si psihoterapeut analist.